Ως Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή ορίζεται η σιδηροδρομική υποδομή που βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας και ανήκει κατά κυριότητα ή κατά χρήση στον ΟΣΕ, καθώς και κάθε μελλοντική επέκταση αυτού. Ο ΟΣΕ είναι αρμόδιος για την αναβάθμιση και τη συντήρηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και της ηλεκτροκίνησης, των σηράγγων, των γεφυρών καθώς επίσης και όλων των εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη λειτουργία του δικτύου.


Α. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αναπτύσσεται όπως φαίνεται στον ακόλουθο χάρτη:

 

Ypodomi

Η υποδομή του ΟΣΕ διακρίνεται στα ακόλουθα τμήματα:

I.     ΚΥΡΙΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

Ο κύριος άξονας του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινά από τον Πειραιά, διατρέχει το κεντρικό τμήμα της χώρας με βόρεια κατεύθυνση καταλήγοντας προς την έξοδο της χώρας προς τα Σκόπια, μέσω Ειδομένης. Ο κύριος άξονας παρουσιάζει ποικιλομορφία όσον αφορά στην υποδομή των επιμέρους τμημάτων του:

ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΘΗΝΑ: Το τμήμα αυτό, με μήκος όδευσης 10 km περίπου, αποτελείται από διπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, ανακαινισμένο με σύγχρονα υλικά επιδομής.

ΑΘΗΝΑ - ΟΙΝΟΗ – ΤΙΘΟΡΕΑ: Η σιδηροδρομική υποδομή περιλαμβάνει διπλό σιδηροδρομικό διάδρομο με μήκος μονής γραμμής 156 km.

ΤΙΘΟΡΕΑ – ΔΟΜΟΚΟΣ: Το τμήμα αυτό αποτελεί ένα από τα πιο δύσβατα τμήματα του δικτύου, λόγω του ορεινού όγκου που διατρέχει. Η υποδομή περιλαμβάνει μονή γραμμή με παλαιά, σχετικά, υλικά επιδομής, συνολικού μήκους 121,5 km. Στην διαδρομή απαντώνται πέτρινες σήραγγες και μεταλλικές γέφυρες, με χαρακτηριστικές εκείνες του Γοργοποτάμου και του Ασωπού.

Η διαδρομή Τιθορέα – Δομοκός στο κοντινό μέλλον θα καλύπτεται σιδηροδρομικώς από νέα χάραξη, έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

                      Gefyra Asopou            Gefyra Gorgopotamou

                       

 

ΔΟΜΟΚΟΣ – ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΛΑΡΙΣΑ – ΠΛΑΤΥ –ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Πρόκειται για διπλό ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό διάδρομο, με μήκος όδευσης 232,5 km. Η υποδομή είναι ανακαινισμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής που επιτρέπουν ταχύτητες κίνησης 160 km/h και μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο κατ’ άξονα 22,5tn. Στο τμήμα αυτό απαντώνται δυο σύγχρονες σιδηροδρομικές σήραγγες: του Πλαταμώνα, μήκους 4.275 m, και των Τεμπών με μήκος 5.500 m.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΕΙΔΟΜΕΝΗ: Η σιδηροδρομική έξοδος της χώρας προς τα Σκόπια γίνεται μέσω της γραμμής αυτής. Πρόκειται για μονή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 71km.

ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ ΚΥΡΙΟΥ ΑΞΟΝΑ

Στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα μπορεί κανείς να συναντήσει τις παρακάτω διακλαδώσεις (κλάδους) που εξυπηρετούν μεταφορικό έργο σε περιφερειακές αυτού πόλεις:

ΟΙΝΟΗ – ΧΑΛΚΙΔΑ: Πρόκειται για ανακαινισμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής μονή, ηλεκτροκινούμενη, σηματοδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 21,3 km

                      Lam                  Lam1                        

                                                                                  

ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΛΑΜΙΑ – ΣΤΥΛΙΔΑ: Η γραμμή αυτή μήκους 22,3 km εξυπηρετεί τοπικό μεταφορικό έργο.

ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ: Πρόκειται για μονή γραμμή μήκους 80,5 km.

ΛΑΡΙΣΑ – ΒΟΛΟΣ: Η γραμμή Λάρισα – Βόλος έχει μήκος 61 km και τελεί υπό ανακαίνιση. Σε Β’ Φάση των εργασιών θα εκτελεστούν εργασίες εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης.

 

II.     ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

 

ΚΙΑΤΟ – ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΛΙΟΣΙΑ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Η υποδομή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου αποτελείται από διπλή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 269,7 km,κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής (σιδηροτροχιές UIC 60 και ολόσωμους στρωτήρες betonΒ70). Η γραμμή είναι ηλεκτροκινούμενη και σηματοδοτούμενη, με μέγιστη ταχύτητα κίνησης 160 km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 22,5 tn.

 

korinth

 

 

ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

 

Ν. ΙΚΟΝΙΟ – Χ.Θ. 32+500 (ΘΡΙΑΣΙΟ): Η γραμμή του Ικονίου αποτελεί καθοριστικής σημασίας διακλάδωση του δικτύου, καθώς συνδέει το λιμένα Ν. Ικονίου, από τον οποίο διακινείται σημαντικό εμπορευματικό φορτίο, με το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου και τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) που ενώνει την κυκλοφορία με τον κεντρικό κορμό του δικτύου.Ως διακλαδώσεις του άξονα του Προαστιακού σιδηροδρόμου Αθηνών θεωρούνται επίσης και οι γραμμές:

ΑΘΗΝΑ – ΛΙΟΣΙΑ

ΑΘΗΝΑ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

 

III.     ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΠΛΑΤΥ – ΕΔΕΣΣΑ – ΑΜΥΝΤΑΙΟ – ΦΛΩΡΙΝΑ

Η υποδομή του τμήματος Πλατύ- Φλώρινα αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 156,6 km,εκ των οποίων τα 60,1 km περίπου είναι κατασκευασμένα με παλαιά υλικά επιδομής και τα υπόλοιπα 96,5 km είναι κατασκευασμένα με σύγχρονα υλικά επιδομής. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης 120 km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 20 tn.

Στο τμήμα γραμμής από Πλατύ-Φλώρινα συναντώνται 16 σήραγγες και 34 γέφυρες (με άνοιγμα>4,00μ), ενώ εξυπηρετείται η μεταφορά των επιβατών μέσω 14 Σταθμών.

ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΦΛΩΡΙΝΑ (ΜΕΣΟΝΗΣΙ) – Ν. ΚΑΥΚΑΣΟΣ (σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας)

Η υποδομή του τμήματος γραμμής Μεσονήσι- Ν. Καύκασος αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 12,9 km,κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής. Το τμήμα γραμμής Μεσονησίου-Ν. Καυκάσου διέρχεται από 5 γέφυρες (με άνοιγμα >4,00μ). Ο Σταθμός Ν. Καυκάσου αποτελεί συνοριακό Σταθμό.

Το τμήμα γραμμής Μεσονήσι-Ν. Καύκασος έχει ενταχθεί στα ενεργά δίκτυα σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας.

ΑΜΥΝΤΑΙΟ – ΚΟΖΑΝΗ (από χ.θ. 32+500 – Κοζάνη υπό κατασκευή)

Η υποδομή του τμήματος γραμμής Αμυνταίου-Κοζάνης αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 60,00 km,κατασκευασμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής (σιδηροτροχιές UIC 60 και ολόσωμους στρωτήρες betonΒ70). Η γραμμή έχει μέγιστη ταχύτητα κίνησης 120 km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 20,00 tn.

Το τμήμα γραμμής Αμυνταίου-Κοζάνης διέρχεται από 4 γέφυρες με άνοιγμα> 4,00μ.

Από τον Ιανουάριο του έτους 2014 η διεξαγωγή της κυκλοφορίας πραγματοποιείται μέχρι τον Σ.Σ Αζώτου.( Χ.Σ 31+608γρ.ΑΜ-ΚΖ).

Το υπόλοιπο τμήμα έως τον Σ.Σ Κοζάνης έχει ενταχθεί σύμφωνα με το υπ΄ αριθμ. ΦΕΚ (2160/30-08-2013) στα δίκτυα υπό κατασκευή.

 

IV. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ – ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ

Η υποδομή της γραμμής Θεσσαλονίκης – Στρυμόνα – Αλεξανδρούπολης αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 442,00 km,εκ των οποίων τα 116 km είναι κατασκευασμένα με σύγχρονα υλικά επιδομής (σιδηροτροχιές UIC54 και ολόσωμους στρωτήρες betonΒ70) και τα υπόλοιπα 326 km με παλαιά υποδομή (στρωτήρες διμερείς beton, ξύλινοι, μεταλλικοί και σιδηροτροχιές UIC54 – UIC50). Η γραμμή είναι σηματοδοτούμενη από Θεσσαλονίκη έως Στρυμόνα, με μέγιστη ταχύτητα κίνησης 160 km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 22,5 tn.

Στην γραμμή Θεσσαλονίκης – Στρυμόνα – Αλεξανδρούπολης συναντώνται 36 σήραγγες και 251 γέφυρες (> 4,00 μ.), ενώ εξυπηρετείται η μεταφορά των επιβατών μέσω 28 Σταθμών. Μεταξύ Δράμας και Ξάνθης η γραμμή διατρέχει την όμορφη διαδρομή του Νέστου που αποτελεί μοναδικού κάλους διαδρομή κατά μήκος του γνωστού ποταμού.

                      alex         alex1                        

                                     

ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ – ΟΡΜΕΝΙΟ

Το μήκος της γραμμής Αλεξ/πολη – Ορμένιο είναι 178,5 km και στο μεγαλύτερο τμήμα της είναι ανακαινισμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής (σιδ/χιες UIC54 - ολόσωμους στρωτήρες B70 και ελατηριωτά αγκύρια SKL 14). Η επιδομή διαφοροποιείται ως προς τα υλικά, όπου συναντώνται ξύλινοι ή μεταλλικοί στρωτήρες και σιδ/χιες διαφόρων τύπων, σε συνολικό μήκος περίπου 30 km.

Κατά μήκος της διαδρομής συναντά κανείς 70 γέφυρες ανοίγματος άνω των 4 m, ενώ εξυπηρετείται η μεταφορά των επιβατών μέσω 13 Σταθμών.

ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

 

ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ – ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ

Η διακλάδωση αυτή αποτελεί την έξοδο της χώρας προς Βουλγαρία, μέσω Προμαχώνα.
Η υποδομή της γραμμής αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (1.435mm) συνολικού μήκους 14,5km,κατασκευασμένη με παλαιά υλικά επιδομής (σιδηροτροχιέςS33B και μεταλλικούς στρωτήρες S33). Η γραμμή είναι σηματοδοτούμενη, με μέγιστη ταχύτητα κίνησης 100km/hκαι μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 20,0tn.
Στην γραμμή του Στρυμόνα - Προμαχώνα συναντώνται 2 σήραγγες και 5 γέφυρες, ενώ εξυπηρετείται η μεταφορά των επιβατών μέσω 2 Σταθμών.

V. ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΑΓ. ΑΝΔΡΕΑΣ (ΠΑΤΡΑ): Αποτελεί τη γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών συνολικού μήκους 11,6 km. Η γραμμή είναι μετρικού εύρους με αρμούς ενώ η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι 70 km/h.

ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΛΟΝΕΡΟ – ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ: Η υποδομή του δυτικού άξονα της Πελοποννήσου συνδέει τις πόλεις Πάτρα και Καλαμάτα. Αποτελεί μετρική γραμμή με αρμούς με παλαιά επιδομή και επιτρέπει μέγιστο φορτίο κατ’ άξονα 14 tn.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ (ΠΑΛΑΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ) – ΑΡΓΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟ: Η σιδηροδρομική σύνδεση της Κορίνθου με την Τρίπολη γίνεται μέσω αυτής της μονής γραμμής, η οποία είναι πρόσφατα ανακαινισμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής. Ανήκει στο ενεργό δίκτυο του ΟΣΕ και έχει συνολικό μήκος 121,4 km.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ (ΠΑΛΑΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ) – ΚΟΡΙΝΘΟΣ (ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ): Αποτελεί συνδυασμένου εύρους γραμμή που συνδέει τη μετρική γραμμή της Πελοποννήσου με τη νέα ΣΓΥΤ του Προαστιακού.

ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (Γραμμή Συνδυασμένου εύρους)

 

ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΔΙΑΚΟΠΤΟ – ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ: Η σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων αποτελεί μια ξεχωριστή γραμμή του δικτύου, όχι μόνο λόγω του φυσικού κάλους της διαδρομής που διανύει, αλλά και λόγω των ιδιαίτερων τεχνικών χαρακτηριστικών αυτής. Το εύρος της γραμμής είναι μόλις 0,75 m, το μήκος της διαδρομής 22,3 km, ενώ η κίνηση των συρμών λόγω των μεγάλων κατά μήκος κλίσεων που μπορεί να φτάνουν και στο 175‰ εξασφαλίζεται με σύστημα οδόντωσης που συναντάται σε συνολικό μήκος 3,4 km.

                      Pyr               Pyr1                       

                                   

ΠΥΡΓΟΣ – ΟΛΥΜΠΙΑ: Μετρική μονή γραμμή μήκους 20,84 km

ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΤΑΚΟΛΟ: Μετρική μονή γραμμή μήκους 12,3 km

Η διαδρομή ΚΑΤΑΚΟΛΟ – ΠΥΡΓΟΣ – ΟΛΥΜΠΙΑ αποτελεί διαδρομή τουριστικού ενδιαφέροντος, καθώς το Κατάκολο αποτελεί κόμβο συνδυασμένης μεταφοράς, αφού το λιμάνι του φιλοξενεί ετησίως σημαντικό αριθμό κρουαζιερόπλοιων με τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν τον αρχαίο χώρο της Ολυμπίας.

                      katakol         katakol1                        

                               

ΑΡΓΟΣ – ΝΑΥΠΛΙΟ

Η σιδηροδρομική γραμμή ΑΡΓΟΣ – ΝΑΥΠΛΙΟ είναι μονή μετρική γραμμή συνολικού μήκους 11 km, ανακαινισμένη με σύγχρονα υλικά επιδομής.

ΔΙΑΚΛΑΔΩΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου που βρίσκεται σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, όπως ορίζεται στον Ν.3891/10, περιλαμβάνει τις ακόλουθες γραμμές:

ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΚΟΡΙΝΘΟΣ (ΠΑΛΑΙΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ)

ΙΣΘΜΟΣ – ΛΟΥΤΡΑΚΙ

ΔΙΑΚΟΠΤΟ – ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ

ΚΑΒΑΣΙΛΑ – ΚΥΛΛΗΝΗ

ΚΑΛΟΝΕΡΟ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ

ΛΕΥΚΤΡΟ – ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ

ΑΣΠΡΟΧΩΜΑ – ΜΕΣΣΗΝΗ

ΚΡΥΟΝΕΡΙ – ΑΓΡΙΝΙΟ

Οι γραμμές αυτές είναι εν δυνάμει ενεργές. Ιδιαίτερα για την γραμμή Ισθμός – Λουτράκι, που παρουσιάζει τουριστικό ενδιαφέρον, έχει ήδη μελετηθεί από τον ΟΣΕ η κανονικοποίηση της γραμμής, δηλαδή η μετάβαση από μετρικού σε κανονικού εύρους γραμμή, με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης ώστε να αποτελέσει τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών.

 

VI.     ΓΡΑΜΜΗ ΠΗΛΙΟΥ (Εύρους 600 mm)

Πρόκειται για μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο, με εύρος 60 εκατοστά. Το τρενάκι του Πηλίου, όπως είναι χαρακτηριστικά γνωστό, εκτελεί μια από τις γραφικότερες διαδρομές τουριστικού ενδιαφέροντος του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς διατρέχει την ορεινή διαδρομή από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, συνολικού μήκους 15 km, διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές, με την πυκνή βλάστηση.

Pilio

 

II. ΕΡΓΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΟΣΕ

Η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι σήμερα γίνεται τόσο με εργολαβίες συντήρησης που ανατίθενται με την διαδικασία που προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία για τα δημόσια έργα (τακτική συντήρηση), όσο και με αυτεπιστασία για μικρής κλίμακας παρεμβάσεις.

Ο ΟΣΕ, ως υπεύθυνος φορέας για την συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, ενόψει των σημαντικών αλλαγών που συμβαίνουν στην σιδηροδρομική αγορά, σχεδιάζει το νέο μοντέλο συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, με γνώμονα αφ’ ενός μεν την αναβάθμιση του δικτύου, αφ’ ετέρου δε την βελτιστοποίηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας καθώς και την διασφάλιση της διαλειτουργικότητας του σιδ/κου δικτύου, με στόχο την λειτουργία του εντός των διεθνών προτύπων.

Μέσω της υλοποίησης της νέας στρατηγικής συντήρησης θα επιτευχθεί :

Η αύξηση της ταχύτητας λειτουργίας με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητας και αξιοπιστίας στο δίκτυο.

Η ταχύτερη και ασφαλέστερη διασυνοριακή σύνδεση της χώρας με τις γείτονες χώρες (Βουλγαρία, Τουρκία, Σκόπια) και μέσω αυτών με την Κεντρική Ευρώπη.

Η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών με τη συνέργεια του σιδηροδρόμου με άλλες βασικές υποδομές, όπως λιμάνια (Πειραιά (Ικόνιο), Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Πατρών) και με τα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) (Θριάσιο Πεδίο, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης), γεγονός που θα επιφέρει αύξηση των διακινουμένων μέσω σιδηροδρόμου εμπορευματικών φορτίων, καθιστώντας έτσι την χώρα βασικό ευρωπαϊκό - εμπορευματικό άξονα από την Μεσόγειο στην Ευρώπη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξή της.

III. ΕΡΓΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ

ΚΥΡΙΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

ΤΙΘΟΡΕΑ – ΔΟΜΟΚΟΣ

Το ευρύτερο έργο αφορά στην κατασκευή της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λειανοκλαδίου - Δομοκού και αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 km με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 km.

Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 km/h, ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 m η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λειανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 m η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:

  • 4 Σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους     30.837,00 m(Σήραγγες Καλλιδρόμου και Όρθρυος)
  • 12 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους       4.499,61 m
  • 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.374,75 m
  • 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους   1.708,00 m
  • 49 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους         6.086,88 m
  • 32 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους             2.764,50 m
  • 2 Νέους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.
  • Εγκατάσταση σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS-level 1, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης της γραμμής

Το έργο θα συμβάλλει:

  • στη σημαντική μείωση χρόνου διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης (1 ώρα περίπου)
  • στην αξιοποίηση υλοποιηθεισών επενδύσεων τόσο στο υπόψη τμήμα , όσο και στον ευρύτερο ΠΑΘΕ/Π, δεδομένου ότι πρόκειται για το τελευταίο υπό κατασκευή τμήμα, που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό του κεντρικού σιδ/κού άξονα της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
  • στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου λόγω σημαντικής βελτίωσης του επιπέδου των παρεχομένων υπηρεσιών
  • στα περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη, λόγω εκτροπής μεταφορικού έργου από το οδικό δίκτυο στο σιδηροδρομικό αλλά και λόγω ηλεκτροκίνησης αντί ντιζελοκίνησης.
  • στην αύξηση ασφάλειας κυκλοφορίας συρμών λόγω σηματοδότησης και εφαρμογής συστήματος ETCS
  • στα σημαντικά επιχειρησιακά οφέλη για τον ΟΣΕ , όπως μείωση κόστους λειτουργίας, λόγω αντικατάστασης της ντιζελοκίνησης με ηλεκτροκίνηση, αυτόματης σηματοδότησης κλπ.
  • στην αύξηση εσόδων για τον ΟΣΕ λόγω αύξησης μεταφορικού έργου.


    ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ - ΕΙΔΟΜΕΝΗ

Το ευρύτερο έργο περιλαμβάνει :

  • έργα υποδομής για διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους της παραλλαγής, μήκους 21 km περίπου στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, της γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
  • τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης της μονής γραμμής
  • την κατασκευή νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Πολυκάστρου, σιδηροδρομικής Στάσης Μικρού Δάσους και ανακαίνιση Σιδηροδρομικού Σταθμού Ειδομένης
  • την προσαρμογή της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης καθώς και την εγκατάσταση ETCS level 1 στην νέα παραλλαγή
  • την προσαρμογή των σταθερών τηλεπικοινωνιών στην παραλλαγή της σιδηροδρομικής γραμμής και την διασύνδεση τους με το υφιστάμενο δίκτυο τηλεπικοινωνιών του τμήματος Θεσσαλονίκη – Πολύκαστρο.

Με την ολοκλήρωση του έργου θα επιτευχθούν:

  • λειτουργική αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, που αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διασυνοριακές συνδέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη, βελτιώνοντας τη σύνδεση του Ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με αυτά των γειτονικών βαλκανικών χωρών και προωθώντας τις διεθνείς μεταφορές μέσω του σιδηροδρόμου
  • μείωση του χρόνου διαδρομής
  • αύξηση ασφάλειας κυκλοφορίας συρμών λόγω σηματοδότησης και εφαρμογής συστήματος ETCS
  • αξιοποίηση υλοποιηθεισών επενδύσεων τόσο στο υπόψη τμήμα , όσο και στον ευρύτερο ΠΑΘΕ/Π
  • περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη, λόγω εκτροπής μεταφορικού έργου από το οδικό δίκτυο στο σιδηροδρομικό
  • σημαντικά επιχειρησιακά οφέλη για τον ΟΣΕ , όπως μείωση κόστους λόγω λειτουργίας αυτόματης σηματοδότησης κλπ.

 

Δ. ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΔΙΚΤΥΟΥ - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

ΕΡΓΟ :Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας - Λιανοκλαδίου – Δομοκού

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Το ευρύτερο έργο αφορά στην κατασκευή της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου - Δομοκού αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
• 4 Σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους 30.837,00 μ.
(Σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος)
• 12 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.499,61 μ.
• 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.374,75 μ.
• 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.708,00 μ.
• 49 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 6.086,88 μ.
• 32 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 2.764,50 μ.
• 2 Νέους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.
• Εγκατάσταση σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS-level 1, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης της γραμμής
• Φυτοτεχνικές εργασίες

 

ΟΦΕΛΗ/ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ:

• τη σημαντική μείωση χρόνου διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης (1 ώρα περίπου)

• την αξιοποίηση υλοποιηθεισών επενδύσεων τόσο στο υπόψη τμήμα , όσο και στον ευρύτερο ΠΑΘΕ/Π, δεδομένου ότι πρόκειται για το τελευταίο υπό κατασκευή τμήμα, που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό του κεντρικού σιδ/κού άξονα της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
• τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου λόγω σημαντικής βελτίωσης του επιπέδου των παρεχομένων υπηρεσιών
• τα περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη, λόγω εκτροπής μεταφορικού έργου από το οδικό δίκτυο στο σιδηροδρομικό αλλά και λόγω ηλεκτροκίνησης αντί ντιζελοκίνησης.
• την αύξηση ασφάλειας κυκλοφορίας συρμών λόγω σηματοδότησης και εφαρμογής συστήματος ETCS
• τα σημαντικά επιχειρησιακά οφέλη για τον ΟΣΕ , όπως μείωση κόστους λειτουργίας, λόγω αντικατάστασης της ντιζελοκίνησης με ηλεκτροκίνηση, αυτόματης σηματοδότησης κλπ.
• την αύξηση εσόδων για τον ΟΣΕ λόγω αύξησης μεταφορικού έργου.

 

Tithorea Lianokladi Domokos

 

ΕΡΓΟ :Κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Το ευρύτερο έργο περιλαμβάνει :
• τη συντέλεση των απαραίτητων απαλλοτριώσεων
• τα έργα υποδομής για διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους της παραλλαγής, μήκους 21 χλμ. περίπου στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, της γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
• την προμήθεια των υλικών επιδομής για το σύνολο του τμήματος των 21 περίπου χλμ.
• τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης της μονής γραμμής
• την κατασκευή νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Πολυκάστρου, σιδηροδρομικής Στάσης Μικρού Δάσους και ανακαίνιση Σιδηροδρομικού Σταθμού Ειδομένης.
• την προσαρμογή της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης καθώς και την εγκατάσταση ETCS level 1 στην νέα παραλλαγή.
• την προσαρμογή των σταθερών τηλεπικοινωνιών στην παραλλαγή της σιδηροδρομικής γραμμής και την διασύνδεση τους με το υφιστάμενο δίκτυο τηλεπικοινωνιών του τμήματος Θεσσαλονίκη – Πολύκαστρο.
• φυτοτεχνικές εργασίες

 

ΟΦΕΛΗ/ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ:

• τη λειτουργική αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, που αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διασυνοριακές συνδέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη, βελτιώνοντας τη σύνδεση του Ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με αυτά των γειτονικών βαλκανικών χωρών και προωθώντας τις διεθνείς μεταφορές μέσω του σιδηροδρόμου.

• τη μείωση του χρόνου διαδρομής
• την αύξηση ασφάλειας κυκλοφορίας συρμών λόγω σηματοδότησης και εφαρμογής συστήματος ETCS
• την αξιοποίηση υλοποιηθεισών επενδύσεων τόσο στο υπόψη τμήμα , όσο και στον ευρύτερο ΠΑΘΕ/Π
• τα περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη, λόγω εκτροπής μεταφορικού έργου από το οδικό δίκτυο στο σιδηροδρομικό.
• τα σημαντικά επιχειρησιακά οφέλη για τον ΟΣΕ , όπως μείωση κόστους λόγω λειτουργίας αυτόματης σηματοδότησης κλπ.

 

ΕΡΓΟ: Κατασκευή νέας διπλής γραμμής με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ.Κιάτου – Έξοδος σήραγγας Αιγίου (Ροδοδάφνη). Με την κατασκευή του παρόντος έργου η υπάρχουσα μετρική μονή γραμμή θα αντικατασταθεί με μια νέα διπλή κανονικού εύρους γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σηματοδότηση – τηλεπικοινωνίες – τηλεδιοίκηση , μήκους περίπου 72χλμ. στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Το ευρύτερο έργο περιλαμβάνει:
• τη συντέλεση των απαραίτητων απαλλοτριώσεων
• τις εργασίες υποδομής για διπλή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους μήκους 72 χλμ. στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη.
• την κατασκευή 6 σηράγγων συνολικού μήκους 11.000μ. περίπου, 13 Cut & Cover συνολικού μήκους 1.710μ. περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2.150μ. περίπου και τεχνικά έργα εκ των οποίων τα σημαντικότερα είναι 18 περίπου γέφυρες (σιδηροδρομικές) και 60 περίπου ανισόπεδες για το κάθετο οδικό δίκτυο.
• την κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, Διακοφτού και Αιγίου) και 6 Στάσεων (Διμηνιού, Λυκοπορίας, Λυγιάς - περιοχή Δερβενίου, Πλατάνου , Ελαιώνα, Ελίκης).
• την προμήθεια των υλικών γραμμής για την επιδομή του τμήματος
• τις εργασίες επιδομής (στρώση/τακτοποίηση της διπλής γραμμής κανονικού εύρους)
• τις εργασίες σηματοδότησης με την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και των τηλεπικοινωνιών με την κατασκευή στο τμήμα της νέας γραμμής ενσύρματου τηλεπικοινωνιακού δικτύου.

 

ΟΦΕΛΗ/ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ:
• τη μείωση του χρόνου διαδρομής
• τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του σιδηροδρόμου
• την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας της γραμμής και της αξιοπιστίας των δρομολογίων
• τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας τόσο κατά την κυκλοφορία των συρμών, όσο και κατά την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων με την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος Σηματοδότησης και κατάργηση των ισοπέδων διαβάσεων.

 

ΕΡΓΟ: Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ.91+500 έως Χ.Θ.113+000 και σήραγγα Παναγοπούλας

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ:
Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
• την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ.113+000 μαζί με τη στρώση διαμόρφωσης και του υποστρώματος επιδομής Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.
• την κατασκευή καθέτων και παραπλεύρων, της Ν.Σ.Γ.Υ.Τ., οδών για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας συμπεριλαμβανομένων των μικρών τεχνικών και των έργων αποχέτευσης και αποστράγγισης ομβρίων.
• την κατασκευή Σιδηροδρομικών Γεφυρών, εκτός γέφυρας Γ3 (υπέρ της Ν.Ε.Ο.) Άνω και Κάτω Διαβάσεων οδών, πεζοδιαβάσεων, γεφυρώσεων ποταμών.
• την κατασκευή των μικρών τεχνικών, των μόνιμων και προσωρινών τοίχων αντιστήριξης, πασσαλότοιχων κλπ. της Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.
• την κατασκευή έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης της Ν.Σ.Γ.Υ.Τ. καθώς και την αποκατάσταση του τοπικού αρδευτικού δικτύου, όπου αυτό διακόπτεται από τις εργασίες κατασκευής της Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.
• την κατασκευή της δίδυμης Σιδηροδρομικής Σήραγγας Παναγοπούλας, των τεχνικών εισόδου και εξόδου αυτής καθώς και της σήραγγας ενδιάμεσης προσβολής.

 

ΕΡΓΟ : Κατασκευή Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου

 

Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου είναι ολοκληρωμένο κέντρο διαχείρισης και προώθησης εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων και γενικού φορτίου. Χωροθετείται στην ομώνυμη περιοχή της Αττικής και συνολικά καταλαμβάνει έκταση περίπου 2.600 στρέμματα.
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου συνδέεται σιδηροδρομικά με τον εμπορευματικό λιμένα του Πειραιά (Ν. Ικόνιο) που είναι το μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της χώρας και αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση του ΟΣΕ που θα συμβάλει στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα.
Το έργο αναπτύσσεται σε δύο λειτουργικές φάσεις :
Η κατασκευή της Α' λειτουργικής φάσης περιλαμβάνει σιδηροδρομικά έργα , υποδομή και επιδομή (39.200 μέτρα γραμμής, 2.600μέτρα γραμμής σταθερής επιδομής, 126 αλλαγές τροχιάς), δίκτυο οδοποιίας και στάθμευσης, δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης ακαθάρτων, αποστράγγισης ομβρίων , πυρόσβεσης, άρδευσης, δίκτυο διανομής μέσης και χαμηλής τάσης, πλήρης εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού, καυσίμου αερίου, πεπιεσμένου αέρα , πλύσεως βαγονιών και εμπορευματοκιβωτίων, δύο γέφυρες στο ρέμα Γιαννούλας, επέκταση Κάτω Διάβασης πεζών του Σ.Σ.Ασπροπύργου, οδική σύνδεση του Θριάσιου Πεδίου με Αττική οδό και Λεωφόρο ΝΑΤΟ, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου του Σ.Σ.Ασπροπύργου κλπ.).
Το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου συνδέθηκε με την πρόσφατα κατασκευασθείσα μονή σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης με τον εμπορευματικό λιμένα Πειραιά στο Ν. Ικόνιο κανονικού εύρους γραμμής μήκους 17χλμ. και με ταχύτητα μελέτης 90χλμ./ώρα.
Το έργο της Α΄ λειτουργικής φάσης έχει ολοκληρωθεί και έχει δοθεί προς χρήση στον ΟΣΕ αρχές Ιουνίου 2014.
Η κατασκευή της Β' λειτουργικής φάσης του Θριασίου περιλαμβάνει επιπλέον δέσμες γραμμών , υπολειπόμενα έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης ομβρίων, κτιριακά έργα, ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, ηλεκτρονικός εξοπλισμός και εξοπλισμός πληροφορικής, εξοπλισμός διαχείρισης φορτίων, σηματοδότηση πλήρους γραμμολογίας και πλήρης ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον περιλαμβάνεται και η κατασκευή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ζεφυρίου (εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου Cut&Cover με κατακόρυφες προσβάσεις σύνδεσης του υπόγειου σταθμού με την επίγεια περιοχή υποδοχής).

 

ΟΦΕΛΗ/ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ:
• Αύξηση της διεθνούς εμπορευματικής κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ιδίως της κυκλοφορίας συνδυασμένων μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψη και την κατασκευή της σιδ/κής σύνδεσης του Θριασίου Πεδίου με το λιμένα του Ν. Ικονίου.
• Σημαντικές θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον καθώς και στην πολεοδομική ανάπτυξη, λόγω της μεταφοράς του κύριου εμπορευματικού σταθμού εκτός του κέντρου της Αθήνας και της παράλληλης διοχέτευσης σημαντικού μέρους των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προς το σιδηρόδρομο, ο οποίος αποτελεί το φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο.
• Σιδηροδρομική εξυπηρέτηση των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής , λόγω της κατασκευής του Σ.Σ. Ζεφυρίου και βελτίωση της προσβασιμότητας τους προς Αθήνα/Θεσσαλονίκη καθώς και Κόρινθο/Πάτρα, μέσω του ΠΑΘΕ/Π.

 

ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

 

1. Ολοκλήρωση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στον ΠΑΘΕ/Π (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδόμενη /Προμαχώνας).
2. Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος με ηλεκτροκίνηση.
3. Ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
4. Επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου σε Λαύριο, Ραφήνα και Λουτράκι.
5. Αναβάθμιση σε εντοπισμένα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο Μακεδονίας – Θράκης, δηλαδή στα τμήματα Φλώρινα – Έδεσσα – Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Δράμα – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.